EMPLOYER BRANDING

Czy budowanie marki pracodawcy (tzw. employer branding) jest potrzebne? Jak obniżyć koszty w firmie i zmniejszyć rotacje pracowników? Jak ergonomiczne i nowoczesne biuro może wpłynąć na wzrost przychodów w Twojej firmie?

 

 

Powszechnie wiadomo, że nowoczesne, dobrze umeblowane biuro jest wizytówką firmy

i wpływa na postrzeganie firmy przez klientów, a co za tym idzie na wielkość sprzedaży. Niezadbane wnętrza mogą odstraszyć potencjalnych klientów, bo co profesjonalnego może dać im firma, która nie potrafi profesjonalnie zadbać o swoje biuro? Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i wpływa na podejmowane decyzje zarówno przez nas jak i naszych klientów.

Równie ważnym czynnikiem wpływającym na sytuację ekonomiczną firmy jest jej postrzeganie przez pracowników. Pracownicy pracujący w dobrze zorganizowanym i nowocześnie umeblowanym biurze utożsamiają się z firmą i chętniej w niej przebywają. Jak pokazują badania, pozytywne nastawienie do pracodawcy wpływa na efektywność pracy i zdecydowanie poprawia jakość obsługi klientów firmy.

 

Pojęcie employer brandingu nie jest nowe. Najprostsza definicja mówi, że są to działania firmy mające na celu budowanie jej wizerunku jako przyjaznej pracownikowi. „Miano takiego pracodawcy otrzymują firmy, w których obecni i potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery.“(wikipedia)Dotyczy to nie tylko możliwości rozwoju kompetencji i zdobywania doświadczenia, ale również firmowego otoczenia, biura, w którym czują się komfortowo.

 

Obecnie, gdy firmy borykają się z brakiem profesjonalnych i utalentowanych pracowników, właściwie prowadzona polityka employer branding'u może poprawić efektywność oraz przynieść znaczne obniżenie kosztów związanych z procesem rekrutacji. Badania przeprowadzone wśród pracowników firm na całym świecie jasno pokazują, że o wyborze firmy przez pracownika decydują w dużej mierze czynniki pozapłacowe takie jak warunki

i organizacja pracy oraz nowoczesne wyposażenie biura. Pracownicy chętniej podejmują pracę w firmach dbających o własny employer branding. W takich miejscach zaobserwowano również znacznie mniejszą rotację pracowników. Doceniają oni przede wszystkim jakość pracy jaką może dać im wygodne, dobrze dopasowane krzesło czy biurko, przy którym spędzają średnio 8 godzin dziennie.  

 

Jeżeli nie zadbamy o nasze biuro i pracowników, możemy zacząć borykać się z dużą rotacją personelu, który odchodzić będzie tuż po zakończeniu kilkumiesięcznego szkolenia. A proces rekrutacji jest bardzo kosztowny, bo nie tylko za niego płacimy, ale również poświęcamy nasz cenny czas, który moglibyśmy wykorzystać na rozwój firmy i pomnażanie naszych aktywów.

W zawiązku z tym może się okazać, że wydatki poniesione na organizację  nowoczesnego

i ergonomicznego biura będą znacznie niższe niż koszty związane z pozyskiwaniem

i szkoleniem nowych pracowników. Dlatego tak ważna jest inwestycja w budowanie marki pracodawcy. Inwestujemy nie tylko w nowoczesne i ergonomiczne meble, ale również

w relacje i samopoczucie naszych pracowników, które pośrednio wpływają na wyniki finansowe naszej firmy.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Wyszukaj wg tagów

Biuro handlowe:

tel: 577-250-100

e-mail: soarco@soarco.pl

Zakład produkcyjny:

Jakubów k. Mińska Mazowieckiego

  • Facebook Social Icon
Zamów bezpłatną wizytę naszego konsultanta / Zadaj pytanie